Tvrtka Dimenzija Futura d.o.o. sakuplja, sortira i plasira istrošenu robu na inozemno i tuzemno tržište.
Kvačila(spojke)
Trubopunjači(turbine motora)
Kočione čeljusti
Injektori(Common rail)
Visokotlačne pumpe(Common rail)
Anlaseri(elektropokretači motora)
Alternatori(generatori izmjenične struje)
Kompresori zraka
Kompresori klime
Pneumatika(ABS, ASR, EBS, ESP,...)
Elektronika automobila
Ostalo
Kvačila(spojke)
KVAČILA (SPOJKE) - Kvačilo se sastoji od lamele, korpe i potisnog ležaja, iako ima i različitih konstrukcija kvačila. Otkupljujemo kvačila koja su prirodnim vijekom trajanja morala biti zamijenjena. Cijena otkupa veća je nego na otpadu jer istrošeno kvačilo nije otpad već istrošeni dio koji je moguće tvornički obnoviti.
Trubopunjači(turbine motora)
TURBOPUNJAČI (TURBINE MOTORA) - Otkupljujemo sve turbopunjače za osobni i teretni program (Borg Warner, Garret, KKK, Schwitzer, Holset...). Osovina turbine (propele) moraju biti u funkcionalnom stanju odnosno moraju se moći nesmetano okretati bez da zapinju za kučište turbine. Kučište turbopunjača ne smije biti mehanički oštečeno jer takva turbina nije pogodna za obnovu.
Kočione čeljusti
KOČIONE ČELJUSTI - Otkup kamionskih čeljusti vrši se komadno. Na našem tržištu najrasprostranjeniji su proizvođači KNORR, MERITOR (LUCAS), WABCO, BPW, HALDEX. Zanimaju nas isključivo zračne čeljusti koje u sebi sadrže sve potrebne dijelove (vaga, klipići, “šteleri”, senzori). Čeljusti kao što su npr. KNORR ne trebaju biti sa nosačem, dok čeljusti proizvođača MERITOR i WABCO moraju imati i nosač.
Injektori(Common rail)
INJEKTORI (COMMON RAIL) – Prisutni su u gotovo svim novim osobnim i teretnim vozilima. Interesiraju nas proizvođači Bosch, Delphi, Denso, Continental VDO. Injektor mora biti sa svim električnim dijelovima bez mehaničkog oštećenja kućišta.
Visokotlačne pumpe(Common rail)
VISOKOTLAČNE PUMPE (COMMON RAIL) - Prisutne su u gotovo svim novim osobnim i teretnim vozilima. Interesiraju nas svi proizvođači. CR pumpa mora biti sa svim električnim djelovima bez mehaničkog oštečenog kučišta.
Anlaseri(elektropokretači motora)
Anlaseri (elektropokretači motora) - oslobađaju veliku snagu kako bi se motor upalio. Nalazi se pored zamašnjaka na samome bloku motora. Okretanjem ključa za paljenje aktivira se starter tj. anlaser. Anlaser je elektromotor kojeg pokreće istosmjerna struja iz akumulatora. Kada se motor upali zahvaljujući anlaseru osovina koja se spaja na motor povlači se i sprječava oštećenje anlasera koje može nastati zbog prevelikog broja okretaja koje motor može razviti tokom vožnje. Povlačenje osovine odrađuje dio koji se naziva vučni magnet povratne poluge, koji se u velikom broju slučajeva ošteti zbog prevelike struje ili vlage. Vučni magnet povratne poluge istovremeno isključuje sebe i struju za pokretanje anlasera. Anlasere otkupljujemo komadno sa svim osnovnim električnim i mehaničkim dijelovima koji mu pripadaju.
Alternatori(generatori izmjenične struje)
Alternatori (generatori izmjenične struje) - pohranjuju električnu energiju u akumulator. Sastavni dio alternatora je i regulator napona koji kod ispravnog rada ne dozvoljava pretjerano pohranjivanje električne energije u akumulator. Alternator čine starter, rotor i diode koje služe da izmjeničnu struju, koju proizvodi alternator, pretvore u istosmjernu, koja je potrebna akumulatoru. Neispravan regulator napona može se lako detektirati ukoliko se osjeti jak miris kiseline u kabini. To znači da se kiselina izbacuje iz akumulatora zbog prejakog punjenja. Alternatore koje otkupljujemo moraju biti sadržavati sve osnovne dijelove, što podrazumijeva da su svi električni dijelovi ispravni. Poželjno je da se rotor alternatora može nesmetano okretati.
Kompresori zraka
Kompresori zraka - pneumatski strojevi koji služe za pretvorbu mehaničke energije u energiju stlačenog zraka. Koriste se kao pomoć pri kočenju prisutni su uglavnom na teretnim vozilima i tegljačima. Kompresor zraka je zapravo dvodjelni membranski cilidar kod kojeg jedna komora služi za radno kočenje. Aktivira se puštanjem zraka u komoru, a deaktivira pod djelovanjem povratne opruge nakon ispuštanja zraka. Druga komora služi za parkirno kočenje. Kada je deaktivirana parkirna kočnica, tlak zraka u toj komori drži oprugu stisnutu. Aktiviranjem parkirne kočnice, zrak se iz te komore ispušta, opruga koja je drži se oslobađa i mehanički djeluje na kočnice, bez zraka parkirnu kočnicu je nemoguće otpustiti. Kompresore zraka koje otkupljujemo moraju imati sve pripadajuće dijelove. Poželjno je da se glavna osovina koja pokreće cilindre nesmetano može okretati.
Kompresori klime
Kompresori klime - jednostavan mehanički uređaj po konstrukciji, ali i namjeni, sličan visokotlačnim pumpama za gorivo. Razlike su u mediju (zrak je stlačiv, gorivo nije) i tlakovima koji su prisutni, ali temeljni princip je isti. Kompresori klime poznaju samo dva stanja\: uključeno i isključeno. Remenicu pokreće klinasti remen koji pokreće motor. Na toj je remenici elektromagnetska spojka koju uključujemo mi pritiskom na prekidač u kabini najčešće označen s A/C. U tom se trenutku uključuje kompresor i počinje cijeli ciklus hlađenja kako je opisano u okviru. Tijekom kompresije stlačenom plinu rastu tlak i temperatura. Zato se stlačeni plin dovodi do kondenzatora u kojem se tako stlačeni plin hladi na temperaturu okoline. Tako stlačen i ohlađeni plin pusti se da ekspandira, tijekom čega mu dodatno pada temperatura. Tako ohlađeni plin preko izmjenjivača topline hladi struju zraka iz okoline pa ohlađena ulazi u kabinu. Kompresore klime otkupljujemo komadno sa svim osnovnim pripadajućim dijelovima. Poželjno je da se glavna osovina može nesmetano okretati.
Pneumatika(ABS, ASR, EBS, ESP,...)
Pneumatika (ABS, ASR, EBS, ESP,...mehatronika) - pneumatski dijelovi služe za pretvorbu mehaničke energije u energiju stlačenog zraka. Koriste se kao pomoć pri kočenju ili pogonskoj stabilizaciji osobnog ili teretnog vozila. ABS je ime za sigurnosni sistem koji se ugrađuje u automobile koji sprječava blokiranje kotača (prestanak okretanja kotača) prilikom kočenja. Blokiranje kotača onemogućava osobi koja upravlja vozilom zadržavanje smjera i tako dolazi do klizanja vozila i gubljenja kontrole nad vozilom. ABS poboljšava kontrolu nad vozilom prilikom kočenja na suhim i sklizavim površinama i smanjuje zaustavni put, dok na površinama kao makadam duljina kočenja je produljena i to bez gubitka kontrole nad vozilom. ESP u suradnji u suradnji s ABS-om pomaže automobilu da ostane na željenoj putanji tako što kada proklizuju kotači on koči sa suprotnim kotačem te pomaže automobilu da ostane na željenoj putanji. ESP se može isključiti no to rade samo iskusni vozači koji znaju kontrolirati putanju automobila. ASR i TCS dvije su oznake za isti elektronički sustav za sprječavanje proklizavanja pogonskih kotača, koji ima i funkciju blokade diferencijala. To se postiže parcijalnim aktiviranjem kočnog mehanizma i uređaja za napajanje gorivom. Naime, kad jedan kotač počne proklizavati, na njemu se aktivira kočnica te se na taj način onoliki moment, koliki se ostvaruje kočenjem, u vidu pogona prebacuje na suprotni kotač, koji je u zahvatu s podlogom te automobil dobiva vučnu silu. Kotač koji priklizava gubi vučnu silu te se ona ne može uspostaviti ni na drugom kotaču, a problem se može riješiti i mehaničkom blokadom (zatvaračem) diferencijala. To je mehaničko (zahtjevnije i skuplje), odnosno hardware-sko rješenje problema, za razliku od elektroničkog, software-skog, putem ASR-a, odnosno TCS-a. Istodobno se smanjuje dovod goriva, odnosno snaga motora, kako bi se smanjilo nekontrolirano proklizavanje kotača. EBS je elektronski reguliran sistem disk kočnica koje ne blokiraju kotače s visokim efektom kočenja i trenutnim odzivom zahvaljujući prijenosu elektronskog signala. Kočioni signali se šalju EBS upravljačkoj jedinici kada vozač pritisne kočnicu. Niz senzora za brzinu kotača i istrošenost kočionih obloga šalje informacije i upravljačka jedinica utvrđuje pritisak kočenja za svaku osovinu i kotač. Modulatori također reguliraju pritisak zraka koji dolazi do kočionih cilindara. EBS uz to ima pneumatski pomoćni sistem. Sve navedene pneumatske dijelove otkupljujemo komadno i u jednome komadu, bez vanjskih oštećenja.
Elektronika automobila
Elektronika automobila - obično se koristi kada se misli na sustave autodijagnostike u automobilima općenito. 1980. god. na tržištu se pojavljuju prvi automobili sa ugrađenim računalom koji je u realnom vremenu pratio i podešavao ubrizgavanje goriva u glave motora. Tada se po prvi put pojavio OBD (ON BOARD DIAGNOSTIC) koji još uvijek nije bio standardiziran tako da su se različiti proizvođači pridržavali vlastitih standarda prilikom memoriranja grešaka. Svi današnji automobili imaju u sebi čak i do 30 računala/kontrolera koji vašu vožnju čine udobnijom, ekonomičnijom i sigurnijom. Zadatak svakog računala je da analizira podatke očitane sa senzora i na osnovu njih podešava rad motora, anti-blokirajućeg sustava ili nekog drugog sustava za koji je zadužen. U slučaju da tijekom rada primijeti neku nepravilnost, kompjutor u memoriju grešaka zapisuje kodnu oznaku problema na koji je naišao (DTC). Neki kompjutori uz kod greške zapisati će i uvjete tj. očitanja sa senzora u trenutku nastanka greške (FREEZE FRAME podaci). Elektroniku automobila otkupljujemo sa svim osvnovnim dijelovima bez vidljivih vanjskih oštećenja.
Ostalo
DPF (FAP filter čestica) - namijenjen je dizelskim motorima. Postao je obavezna komponenta u vozilima koja ispunjavaju Euro 5 ili više standarde. Naime, potrebno je smanjiti emisije štetnih plinova koje se emitiraju sagorijevanjem dizela za čak i do 80%. DPF filter pripada u sustav za smanjenje štetnih plinova i u sustav izbacivanja štetnih plinova iz vozila (ispušni sustav). Funkcija mu je zarobljavanje (zadržavanje) čestica čađe, koje bi se inače ispustile iz automobila u atmosferu.
DPF filteri su pogodni za reparaciju (popravak). Proces čišćenja naziva se regeneracija. Izvodi se tako da se pod visokim temperaturama tretira sakupljena čađa te se na taj način pretvori u malu količinu pepela koja se odbaci iz sustava.
Trenutno na stanju imamo slijedeće original MAN (TG, TGA) tipove DPF filtera\:
81.15101.0421 (MAN OE.Nr. 81151010421, 81.151.01.0421, 81.15101.6021, 81151016021, 81.15101.6021, Dinex 47351)
81.15103.0040 (MAN OE.Nr. 81151030040, 81.151.03.0040)
81.15101.0370 (MAN OE.Nr. 81151010370, 81.151.01.0370, 81.15101.0369, 81151010369, 81.151.01.0369, 81.15101.0368, 81151010368, 81.151.01.0368, Dinex 49398)
81.15103.6037 (MAN OE.Nr. 81151036037, 81.151.03.6037, 81.15103.6065, 81151036065, 81.151.03.6065, 81.15103.0098, 81151030098, 81.151.03.0098, Dinex 47338)
81.15103.6038 (MAN OE.Nr. 81151036038, 81.151.03.6038)
81.15103.6040 (MAN OE.Nr. 81151036040, 81.151.03.6040)
81.15103.6041 (MAN OE.Nr. 81151036041, 81.151.03.6041)
Radi se o rabljenom originalnom djelu MAN, proizvođača "Roth Technik Austria" ("RTA").
DPF je spreman za daljnju uporabu. Što drugim riječima znači da su DPF-ovi funkcionalno ispravni.
Svi su skinuti sa karamboliranih teretnih vozila koja su prešla između 50.000 - 250.000 km.
DPF-ovi su predviđeni za uporabu u Euro 5 motorima.
Cijena\: 750,00 Eura
Također smo u mogućnosti ponuditi i ostale DPF filtere (teretni i osobni program) pogodne za regeneraciju (obnovu, čiščenje).
Izdvojeno iz ponude\:
20579347 - Volvo, Renault (Euro 5) (OE.Nr. 7420894957, 7420894956, 7420579350, 7420579353)
20920705 - Volvo, Renault (Euro 5) (OE.Nr. 20920600, 20920728, 7420920724, 7420920706)
504131264 - Iveco Daily
5801424200 - Iveco Daily...
Mjenjačka kutija ("Getriba") - naziv je za kutiju u kojoj se nalaze zupčanici i ostali dijelovi za mjenjanje brzina, odnosno prenosnih omjera, zajedno sa svim njenim sklopovljem, te samim brzinama.